Veel gestelde vragen [FAQ]

Bij veel gestelde vragen horen natuurlijk ook vaak gegeven antwoorden. Dus op deze pagina een overzicht van vragen die vaak aan ons gesteld worden en hier meteen de antwoorden op. Staat uw antwoord er niet tussen? Dan is het natuurlijk altijd mogelijk om te mailen, met direct een bestand erbij.

Veelgestelde vragen

Vragen en antwoorden: aanleveren

Ik heb een ontwerp gemaakt in CANVA, kunt u dat printen?
Ja dat is mogelijk, het mooiste is als u eerst in CANVA er een Pdfbestand voor afdrukken voor maakt. Stuur dit PDF bestand  naar info@happycopy.nl  en zet in deze mail het aantal, de maat, het papiersoort, enkel -of dubbelzijdig en uw telefoonnummer.

Mijn bestand heeft een lage kwaliteit, kunt u het toch afdrukken?
Het is altijd af te drukken, de vraag is alleen hoe mooi wilt u het hebben. Als het een lage kwaliteit heeft is het waarschijnlijk geschikt gemaakt voor internet, maar te klein om te drukken.

Hoe weet ik of mijn opdracht goed is aangekomen in de mail?
Als u bestand kleiner is dan 10 Mb gaat het meestal meteen goed per mail. We mailen altijd terug als iets gereed is of wanneer iets onduidelijk is. Indien uw telefoonnummer erbij staat bellen we als iets onduidelijk is.

Ik krijg een mail terug, dat mijn bestandsgrootte te groot is, wat nu?
Stuur uw bestand(en) via https://happycopy.wetransfer.com u heeft hier ook meer controle omdat u een verzend bevestiging krijgt en ook een download bevestiging. We mailen altijd terug als uw opdracht gereed is.

Ik heb een foto op mijn telefoon, kunt u deze afdrukken?
Stuur vanaf huis deze foto  naar info@happycopy.nl  en zet in deze mail het aantal, de maat, het papiersoort, enkel of dubbelzijdig en uw telefoonnummer.

Ik heb meerdere foto’s op mijn telefoon, kunt u deze afdrukken?
Geen probleem, het makkelijkste is ze tegelijk  te sturen in één  https://happycopy.wetransfer.com  en zet in het tekstgedeelte het aantal, de maat, het papiersoort en uw telefoonnummer.

Hoe werkt Wetransfer?
Heel makkelijk! De ideale oplossing om meerdere of grote bestanden te versturen:
Ga met uw computer of telefoon naar https://happycopy.wetransfer.com
• Klik in het bovenste vlakje op het ‘+’ teken en selecteer de bestanden die u wil versturen en klik op ‘open’
• Ons e-mailadres staat er al in (of vul in: info@happycopy.nl)
• Vul in het volgende vlakje uw eigen e-mailadres in.
• Schrijf een berichtje, met het aantal, welk papier en niet te vergeten uw telefoonnummer en klik dan op ‘transfer’
• U krijgt nu een code in uw e-mail en deze moet ingevoerd worden in het volgende scherm van Wetransfer.

Als het bestand is verzonden krijgt u een bevestiging en als wij het hebben gedownload ook! Wij mailen altijd terug als iets gereed is of bellen als iets onduidelijk is.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: kopiëren en printen

We hebben heel snel flyers nodig, is dat mogelijk?
Geen probleem, we kunnen zeer snel flyers printen

Wat bedoeld u met Printwerk Vandaag klaar? Geen probleem?
Dit is eigenlijk ons motto met al het printwerk, weten wat er allemaal onder deze snelservice valt? Klik hier voor de pagina https://happycopy.nl/snelservice-2/vandaag-klaar-geen-probleem

Ik heb iets laten printen, maar redt het niet om vandaag op te halen. Mag het morgen?
Geen probleem, we geven altijd per mail of mondeling aan wanneer iets gereed is. U kunt zelf inplannen wanneer u het komt ophalen. We zijn op werkdagen geopend van 9.00 – 17.00 uur

Voor een rechtzaak het ik een hele map met bewijsmateriaal, kunt u deze dupliceren?
Geen enkel probleem, komt u met de map naar de winkel en we bespreken het verder. Eventueel zijn tabbladen, het boren van gaten en het weer leveren in mappen ook mogelijk.

Ik heb een ingebonden boek, kunt u deze kopiëren?
We kunnen de kopieermachine instellen, dan kunt u het zelf voor eigen gebruik kopiëren. Ingebonden originele boeken mogen wij niet voor u kopiëren volgens de wet.

Ik geef een cursus, kunt u mijn cursusmateriaal printen, inbinden en verzenden?
Dat is mogelijk, stuurt u een mail naar info@happycopy.nl en zet in deze mail informatie over de omvang, het aantal cursisten en uw telefoonnummer.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: drukwerk

Als ik drukwerk sneller nodig heb dan de 4 á 6 werkdagen, wat is er mogelijk?
U kunt kiezen voor een spoedbestelling, de levertijd is dan 1 á 2 werkdagen in de meeste gevallen. Hier zit wel een spoedtarief aan vast, wat weer afhankelijk is van de opdracht. Een alternatief is om het te printen, dat is meestal dezelfde dag al klaar.

Kunt u aangeven hoe ik snijtekens moet maken?
Snijtekens hebben we niet nodig voor drukwerk- en printopdrachten. Wel graag 3 mm ‘bleed of afloop’ rondom uw bestand aan houden. Dan hebben we ruimte om te snijden.

Wat is bleed of afloop bij drukwerk?
Dit is 3 mm extra achtergrond, deze ruimte hebben we nodig om te snijden. U maakt dus uw achtergrond 6 mm groter op het snijformaat. Als voorbeeld een gesneden visitekaartje is 85 x 55 mm, het bestand voor een gedrukt kaartje moet 91 x 61 mm zijn. Uw beeld moet hier gecentreerd in staan.

Is er een veilige marge nodig bij drukwerk?
Ja wij adviseren altijd 4 mm vanaf de snijrand als u iets bij Happy Copy wil laten printen of drukken. Indien teksten of afbeeldingen te dicht op de rand staan, is er altijd meer kans dat het niet gesneden kan worden of minder mooi staat.

We willen van 4 verschillende flyers 250 stuks laten drukken, kan ik uitgaan van een prijs van 1.000 stuks?
Bij printwerk is dat mogelijk en voor deze vraag waarschijnlijk ook de goedkoopste oplossing. Bij drukken wordt er gekeken naar hoeveel afdrukken per origineel en in dit geval zijn dat er maar 250 wat het relatief duur maakt.

Ik wil folders laten drukken, maar eerst een stapel proefexemplaren, kan dat?
Wij adviseren u dan om eerst een klein aantal te laten printen door Happy Copy. Indien deze eerste serie u bevalt, kunt u ervoor kiezen om een groter aantal te laten drukken. Mail uw PDF bestand  naar info@happycopy.nl en zet in deze mail het aantal, het papiersoort en uw telefoonnummer.

Ik wil een flyer laten drukken, maar ik heb geen bestand, wat heeft u nodig?
In dit geval iets waar uw idee uit blijkt. Een schets, een ander voorbeeld geeft ons meestal al een beeld van wat u wenst. Gewoon een foto ervan maken met uw telefoon en met de tekst mailen naar info@happycopy.nl Zet hierbij alles wat u weet, zoals de maat en het aantal en uw telefoonnummer. Wij kunnen meestal snel beoordelen, wat er moet gebeuren voor een mooie flyer.

Ik heb een bestand voor een folder in PDF kunt u hier iets in wijzigen?
In sommige gevallen is dat mogelijk, afhankelijk van hoe de PDF is gemaakt. Mailt u het bestand naar info@happycopy.nl en geef aan wat u gewijzigd wil hebben. Vermeldt ook uw telefoonnummer, zodat we u snel kunnen contacten mocht dit nodig zijn.

Ik heb zojuist akkoord gegeven op de drukopdracht, kan ik nog iets wijzigen?
In dit geval is een beller sneller, belt u zo snel mogelijk naar 070 445 00 37 om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Op het moment dat u akkoord geeft zetten we meteen alles in gang, aanpassen is dan vaak niet meer mogelijk.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: afwerking

Ik heb een poster besteld op internet, maar kunnen jullie deze plastificeren?
In principe geen probleem, echter omdat we niet altijd het materiaal kennen is het altijd op eigen risico.

Ik heb geplastificeerde vellen papier, kunnen jullie het plastic eraf halen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk omdat de lijmlaag van het plastic vast is gemolten aan de papiervezels

Ik heb een geplastificeerd pasje waar de plastic laag loslaat, kunnen jullie het vastmaken?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Ook plastic over plastic gaat niet lukken omdat dat niet of slecht hecht.

Ik heb een originele foto op fotopapier, kunt u deze plastificeren?
Net als bij alle aangeleverde materialen is het op eigen risico. Een veiliger alternatief is om hier een kopie van te maken en deze te plastificeren.

Als u een vel papier plastificeert is het dan waterdicht?
In principe wel als er 1 mm rondom het vel een sealrandje zit. Indien het wordt gesneden of een gat erin gemaakt, dan verliest het zijn waterdichtheid.

Kan ik gaten laten boren, maar niet op de standaard ringbandmaat?
Dat is mogelijk mits het aan de rand van het papier is en u een voorbeeldvel aanlevert waar de gaten moeten komen.

Ik bestel altijd losse glazenwaskaartjes bij u, kunnen deze ook op een blokje?
Geen probleem, na het printen worden ze dan gesneden en op een blok gelijmd.

 


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: ontwerpservice

Ons bedrijf heeft zelf een drukker, maar we zijn op zoek naar iemand die alleen de ontwerpen kan maken?
Geen probleem, het makkelijkste is om al het grafische materiaal (EPS bestanden, PDFbestanden, logo’s, foto’s, lettertypes, teksten) wat u heeft te sturen in één  https://happycopy.wetransfer.com  met in het tekstgedeelte wat u wenst, de specificaties van uw drukker en uw telefoonnummer. Dan kijken we wat we voor u kunnen betekenen en mailen u een offerte terug.

We hebben een ontwerp nodig, maar alleen voor digitaal gebruik, is dat mogelijk?
Geen probleem, het makkelijkste is om al het grafische materiaal (EPS bestanden, PDFbestanden, logo’s, foto’s, lettertypes, teksten) wat u heeft te sturen in één  https://happycopy.wetransfer.com  met in het tekstgedeelte wat u wenst en welke maat het moet worden en uw telefoonnummer. Dan kijken we wat we voor u kunnen betekenen en mailen u een offerte terug.

We zoeken een ontwerper voor onze sociale media, kunt u dit verzorgen?
Geen probleem, het makkelijkste is om al het grafische materiaal (EPS bestanden, PDFbestanden, logo’s, foto’s, lettertypes, teksten) wat u heeft te sturen in één  https://happycopy.wetransfer.com  met in het tekstgedeelte wat u wenst en om welke sociale kanalen het gaat en uw telefoonnummer. Dan kijken we wat we voor u kunnen betekenen en mailen u een offerte terug.

Wat is een EPS vectorbestand?
Dat is een schaalbaar bestand, wat vergroot en verkleind kan worden zonder verlies van kwaliteit. Meestal is de extentie: .EPS of .AI (soms ook .SVG), wat gebruikt wordt voor drukwerk, belettering, graveren, zeefdruk, etc. Dit is vaak het originele ontwerpbestand of een handmatig gevectoriseerd bestand. Misschien dat u het kunt opvragen bij ontwerper uw drukker of beletteringbedrijf?

Het is op tablets, telefoons en de meeste computers niet te openen, maar voor ons als professionals is het een onmisbaar bestand. Indien het niet beschikbaar is kunnen we het ook handmatig namaken (Illustreren/vectoriseren) Hier  zijn hier wel kosten aan verbonden, omdat er studiotijd in gaat zitten.

Het grote voordeel is wel dat we dan meteen over een correct (wereldwijd bruikbaar) bestand beschikken. Graag uw reactie of het aanleveren van het bestand mogelijk is of dat wij het moeten illustreren/vectoriseren. In het laatste geval maken we eerst zal ik eerst een prijsopgave maken voor de geschatte tijd die ik daar mee bezig ben.

Waarom heeft ieder bedrijf een vectorbestand nodig van zijn logo?
Een vector bestand wordt wereldwijd gebruikt voor de meest uiteenlopende toepassingen en alle grafische bedrijven werken hier mee. Dit komt omdat een vectorbestand bestaat uit wiskundige lijnen die schaalbaar zijn zonder kwaliteit te verliezen.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: Vragen en antwoorden: groot formaat

Ik heb een PDF van een bouwtekening, kunt u deze printen op een schaal?
Dat is mogelijk, meestal staat er rechtsonder de tekening een kader (legenda) met daarin de naam van de maker en ook een letter en getal bij formaat zoals A3, A2, A1, A0. Indien er niets staat of het een ander formaat is dan kunnen we het ook meestal 1:1 printen.

Ik heb een posterontwerp, maar het is geen standaard A formaat. Kunt u het printen?
Ja dat is mogelijk. Het papier zit bij ons op de rol dus eigenlijk kunnen we ieder formaat printen tot maximaal een breedte van 150 cm en de lengte van de rol. Snijden kunnen we tot maximaal 250 cm.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: textieldruk

Kan ik zelf ook kleding aanleveren?
Dat is mogelijk wanneer er in het waslabel een strijkijzer met 2 puntjes staat. 100% katoen is ook een richtlijn indien het gaat om een gladde versie (T-shirt of sweaterstof) op badstof of een geribbelde stof kunnen we niet drukken. Ook is het van belang dat het glad op een harde ondergrond kan liggen.

Ik twijfel of mijn kleding geschikt is voor bedrukken?
Standaard katoenen T-shirts, sweaters, poloshirts, hoodies, zijn bijna altijd mogelijk. Kleding zoals werkjassen, werkbroeken, bodywarmers willen we eerst beoordelen in de winkel.

Gezien mijn bedrijfsvoering zou ik duurzame kleding willen en een duurzame druk, wat is uw advies?
We hebben vele textielitems in ons assortiment gemaakt van stoffen van een milieuvriendelijke bron zoals biologisch katoen en gerecyclede materialen. Daarnaast zijn zeefdruk en borduren de meest duurzame manieren van het zetten van een logo op kleding.

Ik heb een JPG bestand van mijn logo, maar wil eigenlijk een flexdruk in één kleur, kan dat?
Flex wordt gesneden uit een folie, hiervoor is een vectorbestand nodig. Mail het JPG bestand naar info@happycopy.nl vermeldt ook welke kleur shirt, welke kleur folie  en uw telefoonnummer. Wij beoordelen uw bestand en kijken welke mogelijkheden er zijn voor deze manier van drukken.

Mijn logo heeft meerdere kleuren, kunnen jullie dit drukken op een zwarte polo?
Mail alle bestanden van uw logo naar info@happycopy.nl vermeldt ook om hoeveel stuks het gaat en waar het logo op het shirt gedrukt moet worden. Wij beoordelen uw bestand en kijken welke mogelijkheden er zijn voor deze manier van drukken.

Blijven uw T-shirts met transfdruk lang mooi?
Wij leveren bij de shirts een wasvoorschrift, indien de op de hand koud gewassen worden, dan heeft u het langste plezier van uw shirt.

Kan ik twee kleuren flex laten combineren als ik een vectorbestand heb?
Dat u een vectorbestand heeft is al erg goed, dit is namelijk een vereiste voor flexdruk. Alleen zegt dat niet direct wat over het combineren van flexfolie. Mailt u uw bestand naar info@happycopy.nl vermeldt ook welke kleur shirt, welke kleur folie  en uw telefoonnummer. Wij beoordelen uw bestand en kijken welke mogelijkheden er zijn voor deze manier van drukken.

Ik heb een kleur in mijn logo, die niet voorkomt in jullie standaard flex kleuren. Kunt u toch mijn logo met deze kleur drukken?
Voor enkele stuks is dat is mogelijk door ons Print & Cut techniek. Dan wordt een witte flexfolie geprint en na 4 dagen drogen gesneden met een snijplotter. Voor aantallen vanaf 10 stuks is zeefdruk misschien een optie. Hier wordt een ‘natte’ inkt op kleur gemaakt. We hebben voor beide een vectorbestand nodig en voor zeefdruk ook bij voorkeur een PMS nummer van de kleur. Mailt u uw bestand naar info@happycopy.nl vermeldt ook hoeveel stuks, welke kleur shirt en uw telefoonnummer. Wij beoordelen uw bestand en kijken welke mogelijkheden er zijn voor deze manier van drukken.

Wat is een borduurkaart?
Dit is de verzamelnaam voor de handelingen die deels handmatig gedaan moeten worden om voor een borduuropdracht het logo om te kunnen zetten naar de borduurmachine. Het gaat voornamelijk om de berekening met betrekking tot het aantal te borduren steken, de dikte en de intensiteit van het borduurwerk. Tegenwoordig is de opslag in een digitaal bestand, maar in het verleden werd deze informatie op een plastic kaartje opgeslagen, vandaar dat de naam borduurkaart in onze branche is gebleven. Een borduurkaart wordt éénmalig gemaakt en is bruikbaar voor alle borduringen in dezelfde maat.

Kan ik een eigen mok aanleveren om te bedrukken?
Onze mokken hebben een speciale open glazuur, waardoor ze bedrukbaar zijn. Tijdens het drukproces wordt de mok ‘afgebakken’ en hierdoor de glazuurlaag gesloten.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: studenten

Ik wil graag mijn scriptie laten afdrukken en inbinden. Is dat mogelijk en wat kost dat?
We hebben hier een speciale Studenten Scriptie actie voor, met GRATIS inbinden als je scriptie geheel in kleur wordt geprint. Deze altijd aanleveren per pdf bestand per e-mail.

Zie hieronder een ‘checklist’ voor het correct aanleveren:

  • ACTIE voor studenten GRATIS inbinden
    Laat je ALLES fullcolour printen, dan binden we het GRATIS in)
    De studentenprijs is € 0,30 per A4 fullcolour geprinte zijde en éénmalig € 5,- startkosten over het totaal.
  • Maak altijd een PDF van je (word)bestand!
    Dit voorkomt verspringen en inhoudsopgave problemen.

Stuur je bestand direct als je klaar bent, ook buiten onze openingstijden.

Zet de onderstaande informatie in de mail:

  • Het aantal exemplaren
  • Enkelzijdig of dubbelzijdig (bij dubbelzijdig vermeld vanaf welke pagina of zet blanco pagina’s erin)
  • Op welke manier ingebonden (metalen ringband, zwarte lijmstrip of zwarte plastic ringband)
  • Welke kleur achterblad (keuze uit rood, wit, blauw of zwart plastic. Voorzijde = transparant plastic)
  • Je telefoonnummer (dan kunnen we je snel bereiken, bij eventuele vragen/problemen)

Levertijd is meestal binnen 1 uur (max. 2 uur, afhankelijk van de drukte)

Wij mailen je altijd direct terug als de opdracht klaar is.

We moeten voor school een presentatieposter printen, hoe lang duurt dit?
Dit is meestal binnen 1 uur gereed. Hoe werkt het? Mail je PDF naar info@happycopy.nl Groter dan 10 Mb? stuur via https://happycopy.wetransfer.com


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: stempels

Ik heb met spoed een stempel nodig, lukt dat?
Geen probleem, Happy Copy heeft 11 maten standaard stempels kunnen in principe binnen een uur na akkoord op de proef gereed zijn. Deze zijn leverbaar in zwart, rood en blauw. Sommige modellen ook in groen. Zie ook onze pagina: https://happycopy.nl/zakelijk/stempels

Heeft u ook ronde stempels?
Een rond ontwerp op een vierkant montuur kan in principe binnen een uur na akkoord op de proef gereed zijn. Deze zijn leverbaar in zwart, rood en blauw. Wilt u een rond montuur, dan leveren we houten handstempels met een los kussen, deze hebben een levertijd van  ± 5 werkdagen

Leveren jullie datumstempels?
Ja, in diverse soorten en maten, de levertijd is ± 5 werkdagen

Leveren jullie houten handstempels met stempelkussen?
Ja, in vele soorten en maten, de levertijd is ± 5 werkdagen

Ik heb een metalen stempel, kunt u hier een tekst op veranderen?
We kunnen meestal wel de stempelplaat vervangen. Mailt u de nieuwe tekst en het type en het merk en nummer van de stempel naar info@happycopy.nl en we maken een vrijblijvende prijsopgave voor u.

Zijn jullie standaard stempels geschikt om op handen/huid te stempelen?
Indien het om een toegangscontrole gaat zijn deze stempels niet geschikt, omdat deze inkt op waterbasis en langzaam drogend is. Echter stempels voor huid kunnen we wel leveren in combinatie met een stempelkussen met sneldrogende permanente inkt. Het stempelen op handen van bezoekers is altijd op eigen risico. De levertijd is ± 5 werkdagen.

Kunnen jullie de standaardstempels navullen?
We leveren flesjes speciale navulinkt voor onze stempels, deze hebben we in de vier kleuren altijd op voorraad. Na het navullen (6 druppels per kanaaltje) gaat de stempel weer 5.000 afdrukken mee.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden over scannen

Kunt u ook scannen in 600 DPI?
Geen probleem, standaard is het 300 dpi. Indien u 600 Dpi wenst geeft u dit aan bij het scannen.

Kunt u mijn scan rechtstreeks naar de woningbouw, verzekeraar of andere instantie mailen?
We mailen altijd naar uw mailadres? U kunt het dan doorsturen naar de desbetreffende ontvanger. Want als ze gaan antwoorden op de mail met de scan komt deze in uw mail.

Als ik een scan laat maken is de tekst met Word te bewerken?
We scannen altijd in als een afbeelding of anders gezegd het is een digitale foto van uw origineel. Hierdoor is een bestand niet te bewerken met een tekstverwerkingsprogramma zoals Word! Dit komt omdat het gebruik van tekstherkenning nog steeds erg veel ‘na-controle’ nodig heeft, waardoor het laten intypen door een professioneel tekstverwerkbureau vaak sneller en goedkoper is.

Ik heb een platenhoes, kunt u deze scannen?
Een ‘oude’ platenhoes is net iets groter dan onze glasplaat, echter kunnen we deze in twee delen inscannen. Vier delen dus voor beide kanten. Als u een beetje handig bent met een fotoprogramma, dan kunt u deze weer ‘plakken’. Mocht dat niet lukken, dan kunnen wij ook een prijsopgave maken om dit voor u te verzorgen.

We hebben een heleboel oude foto’s, kunt u deze scannen?
Dat is mogelijk, hier zijn twee manieren voor: De goedkoopste is om de glasplaat te vullen met foto’s  en dan A3 formaat te scannen u betaald per A3 (297 x 420 mm) een andere optie is om het per foto te scannen. De levertijd is langer en u betaald per 1 foto.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: stickers

Ik heb zelf online stickervellen besteld, maar er staat nergens lasergeschikt op, kunt u hierop printen?
Op deze vellen gaan we niet proberen te printen, omdat deze onze printer zouden kunnen beschadigen. Gelukkig hebben we zelf een zeer grote collectie lasergeschikte stickervellen, misschien kunnen we hier als alternatief op printen.

Stickers op wijnglazen is dat mogelijk?
Door de bolling van wijnglazen en champagne glazen zijn kleine aantallen standaard stickers niet geschikt hiervoor. Door de bolling hechten ze niet goed. Bij grote aantallen (vanaf 500 stuks) zou ik adviseren deze te laten drukken of graveren via KijkOpMedia

Ik heb stickers nodig voor op mijn  gereedschap, kan dat in verschillende maten?
Dat is mogelijk, speciaal hiervoor hebben we een verdeling op een vel gemaakt. Deze velletjes worden op sterkklevend stickermateriaal gedrukt zodat ze goed blijven zitten op gereedschap, ladders, steigers, emmers, etc.

Ik heb potjes met een créme, deze moeten een etiket/label krijgen. Is dat mogelijk?
Geen probleem, we hebben hier de maat en het ontwerp voor nodig per mail. Als u ook vermeld om hoeveeel stuks het gaat en welk materiaalsoort u wenst maken we een offerte.

Ik heb een ronde sticker nodig, is dat mogelijk?
Ja, hoor we leveren ronde stickers op vel in diverse maten. Dit is al leverbaar vanaf één vel. Op deze pagina https://happycopy.nl/vandaagitem/stickers-printen ziet u een overzicht van alle stickers die we kunnen leveren en hoeveel stuks er op een vel zitten.

Ik heb stickers op rol nodig, vanaf hoeveel stuks is dat mogelijk?
Stickers op rol kunnen we leveren, afhankelijk van het type sticker is de minimale oplage 500 stuks. Indien er een foliesticker wordt gekozen (zilver, goud, brons) is de minimale afname 1.000 stuks.

Bedrukken jullie ook CD’s voor binnen?
We printen op cdlabels en kunnen deze dan plakken door middel van een plastic vorm op een CD.

Hoe kan ik een CD label recht op een CD plakken?
Hier hebben we een speciaal vormpje voor. Als u de labels besteld en langskomt met de CD/DVD dan plakken we deze er als service op.

Hoe moet ik het bestand voor een CDlabel aanleveren?
Altijd als een vierkant JPG/PNG of PDF bestand als bijlage per e-mail. De stickers hebben de ronde uitsnede op het vel al en wij positioneren de afbeelding. Hou rekening met dat de hoeken van het bestand ‘afvallen’ evenals een groot gat in het midden.

Ik heb een ovale sticker nodig voor buisjes met mijn eigen product, kan dat?
Dat is mogelijk vanaf 500 stuks en deze worden gedrukt in onze drukkerij, we produceren dit vaker, dus we hebben hier ervaring mee en voorbeelden van in de winkel.

Ik heb een zwarte sticker nodig met een gouden letters, is dat mogelijk?
Dit is een foliedruk sticker, dit is mogelijk in diverse formaten vanaf 1.000 stuks. De levertijd na akkoord op ontwerp is ca. 10 werkdagen. Omgekeerd kan trouwens ook een gouden sticker met zwarte letters is ook foliedruk.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: CD/DVD kopiëren/dupliceren

Kunt u een muziekcd dupliceren/kopieren?
Ja, indien het een audiocd van een artiest is mogen we voor uw eigen gebruik één kopie maken. Als u zelf aantoonbaar de rechten heeft dat het uw eigen muziekstukken zijn is het wel toegestaan om meerdere kopieën te maken.

Ik heb MP3 bestanden, kunt u deze op CD zetten?
Nee, helaas dit kunnen wij niet meer.

Ik heb WAV bestanden, kunt u deze op CD zetten?
Nee, helaas dit kunnen wij niet meer.

Ik wil een muziekdemo laten dupliceren. En deze ontvangen inclusief doosje, inlay en cdbedrukking kan dat?
Ja, als u zelf aantoonbaar de rechten heeft dat het uw eigen muziekstukken zijn is het wel toegestaan om meerdere kopieën te maken. Inlays en doosjes zijn mogelijk vanaf 1 exemplaar. Cdlabels vanaf 2 exemplaren en direct bedrukte cd’s vanaf 100 per origineel. Stuur ons een e-mail met de PDF ontwerpen die nodig zijn en breng u mastercd langs in de winkel (of stuur hem per post)


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: belettering , reclameborden en lichtbakken

Heb ik een vergunning nodig voor een raambelettering?
Nee, voor een raambelettering heeft u geen vergunning van de gemeente nodig.

Heb ik een vergunning nodig voor een reclamebord of een nieuwe lichtbak aan mijn gevel?
Ja, voor alles wat er aan de buitenzijde gemonteerd wordt met schroeven of montagekit moet er een vergunning aangevraagd worden bij uw gemeente. Hiervoor vragen ze een bestektekening met de reclame op schaal ingetekend. We kunnen dit voor u verzorgen, de kosten om deze tekening volgens de richtlijnen van de gemeente te maken en op de juiste manier in te dienen bedragen € 125,- excl. BTW Daarnaast zal de gemeente u ook nog een factuur van ± € 100,- aan leges sturen voor de daadwerkelijke aanvraag. Een tekening zal na ongeveer 5 werkdagen klaar zijn en deze zal dan meteen binnen de portal van de gemeentelijke vergunningaanvragen worden ingediend. De gemeente doet er ± 6 weken over om de vergunning in behandeling te nemen. Indien er iets aangepast moet worden en opnieuw ingediend kan de gemeente hier ook weer 6 weken over doen. Daarnaast heeft een gemeente na deze termijn nog eens de mogelijkheid om te verlengen met 6 weken. Indien een aanvraag wordt afgekeurd door de gemeente, zullen toch hiervoor de kosten voldaan moeten worden. Bij een nieuwe aangepast aanvraag, rekenen wij niets extra. Echter de gemeente zal weer een factuur van € 100,- sturen i.v.m. gemeentelijke leges.

Kunt u ook producten plaatsen zonder dat daar een vergunning voor is aangevraagd?
Dat is mogelijk, echter indien u ervoor kiest om zonder vergunning te plaatsen, zijn alle risico’s en bijkomende kosten voor u. De gemeente kan zelfs een dwangsom opleggen voor iedere dag dat de reclame zonder vergunning nog op de gevel zit. Indien u wil dat het weer gedemonteerd wordt door ons komen hier ook kosten voor bij.

Verwijderen jullie ook reclameborden, lichtbakken en raambelettering?
Dat is mogelijk, stuurt u een foto van de te verwijderen objecten per e-mail samen met het adres en uw telefoonnummer en we maken hier een vrijblijvende offerte voor.

Er zit al een lichtbak, kan hier een nieuwe plaat in?
In principe wel en dit valt ook altijd binnen een verstrekte vergunning. Maar we komen ook lichtbakken tegen die zijn dicht gekit of geverfd. En lichtbakken waar het profiel niet toelaat om er een nieuwe plaat in te zetten. stuurt u een mail naar info@happycopy.nl  ons duidelijke foto’s, het adres, uw wens en uw telefoonnummer . Meestal kunnen we hiermee een eerste begroting maken. Mochten we het niet kunnen waarnemen van de foto’s dan geven we eerst een prijsopgave om op locatie te komen.

We willen een reclamebord of letters op de gevel, maar het is vrij hoog?
Geen probleem, stuurt u een mail naar info@happycopy.nl met duidelijke foto’s, het adres, uw wens en uw telefoonnummer. Wij kunnen meestal snel beoordelen, welk materiaal  we moeten inzetten om uw wensen te realiseren.

We hebben een lichtbak met TL verlichting, kunt u deze ombouwen naar duurzame LED?
In principe is dit mogelijk afhankelijk van de staat van de bak. Stuur een mail naar info@happycopy.nl  met duidelijke foto’s, het adres, uw wens en uw telefoonnummer.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: papiersoorten

Heeft u krantenpapier om op te printen?
Krantenpapier of courantdruk papier is te dun om door een laserprinter te laten lopen. Er zijn echter geen gangbare alternatieven voor. Mocht u zelf iets vinden en willen aanleveren? Zorgt u er dan voor dat het lasergeschikt is en op A4 of A3 staat. Dit loopt altijd het beste door onze machines.

Ik heb een papiersoort met een grove structuur, kunt u hier op printen?
We printen met toner machines en papier loopt over diverse walsen heen om de bedrukking te krijgen. Op de ‘bergen’ zal de toner komen, echter in de ‘dalen’ niet. Het effect is een gevlekt resultaat.

We hebben een zelfgemaakt papier, kunt u hierop printen?
Zelfgemaakte en/of papiersoorten zijn nooit lasergeschikt omdat ze erg kwetsbaar zijn en niet door onze machines lopen. Ook is er de kans dat ze breken of brokkelen in onze printer wat deze kan beschadigen.

We hebben papier met een structuur, maar er staat nergens lasergeschikt op, kunt u hierop printen?
Op deze vellen gaan we niet proberen te printen, omdat deze onze printer zouden kunnen beschadigen. U kunt als alternatief kiezen voor linnenpersing, dit is het enige papiersoort met structuur waar we op printen.


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

Vragen en antwoorden: milieu

Hoe is de ecologische voetprint van Happy Copy?
Happy Copy doet zijn best om een zoveel mogelijk een milieu-bewuste onderneming te zijn en Milieu verantwoord te ondernemen. Om zo onze voetprint zo klein mogelijk te houden, hebben we al veel  al veel maatregelen genomen, zie hier een overzicht: https://happycopy.nl/diversen/milieu


Heeft u een andere vraag? Klik hier om te mailen, zet er ook altijd uw telefoonnummer bij en een bestand als u deze al heeft. Indien groter dan 10 MB dan klikt u hier voor wetransfer.

vraag-antwoord-faq-happycopy-denhaag

Waar vindt u ons?

Rijswijkseweg 308-310
2516 ER Den Haag
Tel. 070 445 00 37
info@happycopy.nl

Openingtijden

Maandag t/m vrijdag
9.00 – 17.00 uur
Zaterdag & zondag gesloten

Aanleveren & bestellen >> 24/7 via info@happycopy.nl
Ophalen is mogelijk NA de mailbevestiging dat de opdracht gereed is!

Onze service

✔ Afspraak = afspraak
✔ Geen verborgen kosten
✔ Zeer snelle levering
✔ Breed aanbod
✔ Vakkundig advies
✔ Snelle offerte
✔ Gratis bestandscontrole
✔ Persoonlijke aanpak
✔ Van 1 tot 1.000.000 stuks
✔ Kwaliteit gegarandeerd

Instagram
Betalen met paypal is mogelijk

Lees dit eerst: Altijd vooraf mailen!

Always send your file by e-mail in advance!

We kindly ask you to send your (pdf) file by email to info@happycopy.nl. Do not come to the store until you have received a confirmation e-mail that your order is ready!

Why email in advance?

First of all, we always need your file in our computer to be able to print it. So you send an email to info@happycopy.nl and we will always immediately start working with your file and email you back immediately when it is ready. Only then do you come to the store to pick it up. If anything is unclear, we will call or email you back immediately. If it is a lot of files or if it is larger than 10 Mb, use the easy Wetransfer.

Isn’t it easier to make from your home or work than at our doorstep?

You probably have an internet connection at home? Or at work? Or on your phone if you travel by public transport. Therefore, there is NO NEED to come to the store to mail. It is much easier for you and us to email it to us in advance and briefly describe what should be done with the file and your telephone number.

Safety

As a result, there are shorter and fewer people in the store. And because of this we don’t have to touch your phone or USB stick. In these uncertain times we try to avoid all unnecessary risks.

We vragen altijd meteen uw (pdf) bestand per mail te sturen naar info@happycopy.nl. Kom pas naar de winkel indien u een bevestiging heeft gekregen dat het klaar is! Op de eerste plaats hebben we altijd uw bestand nodig in onze computer om deze te kunnen printen. U mailt dus naar info@happycopy.nl en wij gaan altijd meteen met uw bestand aan de slag en mailen direct terug als het klaar is. Pas daarna komt u naar de winkel om het op te halen. Mocht er iets onduidelijk zijn dan bellen of mailen we meteen terug. Zijn het veel bestanden of is het groter dan 10 Mb, gebruik dan het makkelijke Wetransfer.